پیشنهاد سردبیر

فیلمنامه «اسب سفید» نوشته جاوید سبحانی، فیلمساز ایرانی، در پیچینگ بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم کازان مقام اول را کسب کرد.

روسیه از تولید اولین فیلم بلند کارگردان ایرانی حمایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم کازان از تاریخ جمعه ۱۶ تا چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ مصادف با از ۶ تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۴ برگزار شد و جاوید سبحانی، نویسنده و کارگردان ایرانی توانست در این دوره از این جشنواره، در پیچینگ جایزه بزرگ فیلمنامه‌های راه‌یافته به عنوان فیلمنامه برتر برگزیده شود و برای تولید اولین فیلم بلند سینمایی خود از این جشنواره روسیه‌ای حمایت بگیرد.

جاوید سبحانی نویسنده فیلم سینمایی «اژدر»، کارگردان فیلم‌های کوتاهی مانند «تاکی واکی» و «لالایی» و کارشناس بین‌الملل انجمن سینمای جوانان ایران، در رقابت با ۱۰۶ اثر از ۳۰ کشور از جمله روسیه، ترکیه، سوییس، چین، مصر، آرژانتین و... توانست با فیلمنامه «اسب سفید» در جشنواره بین‌المللی فیلم کازان برگزیده شود.
فیلمنامه «اسب سفید» توانست از میان ۱۱ فیلمنامه نهایی، جایزه بزرگ پیچینگ این رویداد معتبر بین‌المللی را کسب کند.

کازان، سپتامبر ۲۰۲۴، انستیتو دولتی فرهنگ کازان روسیه در سپتامبر ۲۰۲۴ میزبان رقابت بین‌المللی پیچینگ در جشنواره فیلم کازان بود که علاوه بر کسب حمایت مالی برای تولید، تحسین منتقدان را هم به دست آورد.

سبحانی در اختتامیه این جشنواره پس از دریافت جایزه عنوان کرد: به این دستاورد بزرگ برای پروژه‌ام افتخار می‌کنم. با توجه به کیفیت بالای فیلمنامه‌های ارائه شده از سراسر جهان، ازمورد توجه قرار گرفتن فیلمنامه «اسب سفید» توسط داوران بسیار خوشحال هستم.

همچنین آسل عمروا، عضو هیات داوران و رئیس انجمن صنایع خلاق، این فیلمنامه را برای کاوش عمیق در کنکاش هویت ستود و تصریح کرد: این پروژه روایتگر داستانی عمیق است که به مساله پیچیده هویت شخصی می‌پردازد. این اثر به زیبایی تأثیر قابل توجهی را که ارتباطات اجدادی ما بر شکل‌گیری درک خود و مسیرهای زندگی ما دارد، نشان می‌دهد.
جشنواره بین‌المللی فیلم کازان، با تاکید بر شعار «از طریق گفتگوی فرهنگ‌ها، به سوی فرهنگ گفتگو» بیستمین سال خود را جشن گرفت و این جشنواره به عنوان پلی فرهنگی و همکاری میان ملیت‌ها عمل می‌کند.

لازم به ذکر است که جشنواره بین‌المللی فیلم کازان از حمایت رستم مینی‌خانوف، رئیس جمهور تاتارستان و وزارت فرهنگ روسیه برگزار می‌شود. مشارکت این رویداد با گروه چشم‌انداز استراتژیک جهان اسلام-روسیه، موقعیت آن را به عنوان یک رکن مهم فرهنگی در منطقه بیشتر تثبیت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.